Ķīnas mediji: krējums Krievijā nosmelts

Aptuveni divi gadi bija nepieciešami, lai Krievijas tirgu ar ķīniešu automašīnām piepildītu līdz malām, kas nozīmē tikai vienu – super peļņas laiki beigušies.

Izdevums Motor.ru publicējis Ķīnas auto nozares ekspertu pētījumu, kas izvērtējuši savas valsts autoražotāju iespējas Krievijas tirgū. Milzu peļņas ēra ir beigusies, tādēļ savstarpēji konkurējošiem zīmoliem vajadzētu pētīt Chery eksporta panākumus, uzskata eksperti, jo tieši šis uzņēmums pēdējos 22 gadus bijis līderis eksporta piegādēs, un 2024. gadā 44% no visām Chery automašīnām tika pārdotas ārpus Ķīnas, turklāt Krievija ir tā vissvarīgākais tirgus.

Pētnieki secinājuši, ka pašreizējā situācija ir “pilna politisku risku”, jo Krievijas varas iestādes cenšas palielināt nodokļu likmes importētajām automašīnām. Tajā pašā laikā Ķīnas autoražotāju investīcijas Krievijā var piesaistīt Rietumu līderu, tostarp Eiropas, uzmanību.

Ķīnas žurnālisti atgādinājuši, ka Chery ir veicis pasākumus, lai samazinātu Krievijas segmentu savā biznesā, lai mazinātu sankciju riskus, taču eksperti nav pieminējuši produktu pārdēvēšanu un veselas apakšzīmolu galaktikas izveidi.

Rakstā apskatīta Chery politika ārvalstu tirgos: vispirms uzņēmums ienāk jaunajos tirgos (Krievijā, Spānijā), piedāvā joprojām populāros benzīna modeļus un nesteidzas ar elektroautomobiļiem. Chery stratēģija ļoti atšķiras no BYD pieejas, taču Jaecoo un Omoda panākumi Eiropas Savienībā runā paši par sevi. 2025. gada martā benzīna Omoda 5 ir pārdots 3000 vienību skaitā, bet elektroauto E5 – 600 vienībās. Starp 50 labākajiem auto zīmoliem Eiropā jaunpienācējs Omoda ieņēma 41. vietu, apsteidzot Xpeng, kas reģionā darbojas jau daudzus gadus.

Žurnālisti uzskata, ka Chery pieredze būtu jāizpēta konkurējošiem Ķīnas zīmoliem arī Krievijas tirgū.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com/watch?v=wPxgK9DEE5Y

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.