Pēc tam, kad 2019. gada Gudvudas Ātruma festivālā tika parādīts pilnībā funkcionējošs prototips P72, sekoja sešus gadus ilgs klusums, kas tagad pārtraukts.
Nesen ūdeņi beidzot sakustējušies un, kā vēl – markas preses dienests ziņo, ka sērijveida modelis ir gatavs un piegādes klientiem sāksies jau šogad.
De Tomaso P72 pirmsākumi meklējami 1965. gadā, projektā apvienojoties Alehandro De Tomaso un Kerolam Šelbijam un mūsdienu variants veidots velkot paralēles ar vēsturi.
Mūsdienu P72 izceļas ar ar izliektām virsbūves līnijām un lieliem gaisa ieplūdes atverēm uzlabotai aerodinamikai. Prezentācijas automašīnai ir balts virsbūves pamatkrāsojums, rozā zelta krāsas jumts, spoguļu korpusi, riteņu diski un priekšdaļas dekors. Ražotājs uzsver, ka monokoka šasija izgatavota no viena oglekļa šķiedras materiāla gabala, tāpat kā priekšējais un aizmugurējais apakšrāmis. Nav līmēšanas, nav metināšanas — De Tomaso apgalvo, ka viņu šasija nosaka “jaunu standartu” strukturālajai tīrībai.
Salonā nekā lieka, ļaujot vadītājam koncentrēties uz savu galveno uzdevumu: braukšanu. Tādēļ ar ādu izdarinātajā kabīnē nav ne ekrānu, ne informācijas un izklaides sistēmas – vien sešas apaļas formas liela izmēra ciparnīcas, kas iebūvētas smalki darinātās “muciņās”, kā arī atklātā tipa ātrumpārslēgs ar apaļu uzgali.
Arī pārējo kontroles slēdžu forma ir apaļa, bet to izmēri – lieli, ieskaitot griestu konsoli ar sešām tikpat lielām pogām (interesanti, kam tās?).
P72 darbina 5,0 litru V8 ar turbokompresors, kas, pēc De Tomaso teiktā, tika izstrādāts ekskluzīvi šim transportlīdzeklim. Iepriekš tika runāts par dzinēju, kas atvasināts no Ford Coyote V8 un noregulēts sadarbībā ar Roush inženieriem.
P72 modelī šis agregāts attīsta 700 ZS jaudu un 819 Nm griezes momentu, kas tiek piegādāts aizmugurējiem riteņiem caur sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. De Tomaso neatklāj paātrinājuma vai maksimālā ātruma datus, uzsverot, ka galvenais uzdevums bija atdzīvināt leģendāro zīmolu un dinamikas rādītājiem nav atvēlēta galvenā loma.
De Tomaso P72 piegādes sāksies vēlāk šogad, taču uzņēmums vēl nav paziņojis oficiālās cenas. Iepriekš tika ziņots, ka nolūkā saglabāt ekskluzivitāti, izlaidīs vien 72 šādas automašīnas.

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso

Foto: De Tomaso