Šonedēļ Mioveni rūpnīcā izlaists astoņmiljonais Dacia transportlīdzeklis. Jubilejas eksemplāra gods ticis modelim Bigster Indigo Blue Metallic krāsā.
Dacia rūpnīca Rumānijas Mioveni tika atklāta 1968. gada 20. augustā uz konveijera liekot Dacia 1100, licencētu Renault R 8 versiju. Pirmajās trīs desmitgadēs dominēja licencētie Renault 12 līdzinieki Dacia 1300/1310 un tā atvasinājumi (1310 Sport, 1320, 1325, Pick-up), tos ražoja no 1969. līdz 2006. gadam, kopumā izlaižot 2,3 miljonus vienību.
Pilnībā jauna modeļu paaudze, kas izstrādāta Rumānijā, tika laista klajā 1995. gadā ar nosaukumu Dacia Nova. Uz šī pamata Dacia vēlāk izstrādāja Super Nova (2000. gada rudenī) un Solenza (2003. gada pavasarī).
Jauna nodaļa vēsturē sākās ar Renault zīmola un rūpnīcas pārņemšanu 1999. gadā. Jauno Dacia ēru aizsāka Logan, kas pirmo reizi tika prezentēts 2004. gadā. Tam sekoja tādi modeļi kā Sandero un Duster, kas ir zīmola bestsellers ar vairāk nekā 2,6 miljoniem pārdotu vienību trīs paaudzēs.
1985. gadā Dacia sasniedza pirmā miljona robežu, 1998. gadā – 2 miljonu, 2014. gadā uzņēmums paziņoja par piecmiljono eksemplāru, bet šogad, 57 gadus pēc ražošanas uzsākšanas, sasniegta 8 miljonu robeža.
Vēl daži fakti: ar jauno Bigster Rumānijas Renault meitasuzņēmums pirmo reizi piesaka sevi kompaktajā klasē, 355 000 kvadrātmetru platībā 6800 darbinieku dienā izgatavo aptuveni 1350 automašīnas, 2024. gadā Dacia izlaida 676 340 transportlīdzekļus.
Dacia zīmols ir pārstāvēts 44 valstīs četros kontinentos, un vairāk nekā 70% no kopējā pārdošanas apjoma ir Rietumeiropas artava.

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia